sila tinggalkan link anda disini..10q :)))

Thursday, December 24, 2009

DiE hArD...

Aku x tau la nape aku die hard gile kt ct ni..biar la org kate ape pun kat ct ni aku tetap minat gile kt dia..mgkn sebab personality dia yang sederhana x mcm artis lain sbb tu aku suke kt dia kot..even dia pki tudung weird pun aku ttp suke tp aku harap sgt one day she will be permanently wear full covered tudung sbb kalo dia pakai tudung full npk cantik gile lg pun as a public figure org akn tgk every step of her work and attitude.. hehe hurm xpe la aku nk cite serba skit pasal ct ni.


cT dolu2..hehe..


Sekarang ni da bergelar..Dato’ Hajjah Siti Nurhaliza Tarudin yang merupakan ikon negara Malaysia dalam bidang seni. Dia bkn je terkenal kt Malaysia tp da menempa nama di peringkat nusantara apabila mengumpul jutaan peminat dari Singapura, Brunei dan juga Indonesia. X silap aku da lebih 10 tahun dia libat kn diri dlm bidang seni.


Ni siti dlm dlm full covered tudung mase dlm teater sirah junjungan kt istana budaya comel kn..


Hurm..kalo nk tau nama ct ni da ade kt dlm Malaysian Book of Records sbb dia artis yang paling banyak menerima anugerah sepanjang 13 tahun penglibatannya dlm bidang seni. Rasenye da lbh 100 anugerah yang dia da terima sehingga thn 2008. Dia ni bkn dpt anugerah dlm bdg seni je tp ade anugerah lain yg dia dpt drpd institusi Diraja, mcm pingat Ahli Ahmad Shah Pahang (AAP) dan (SAP) dan (DIMP) yang membawa gelaran Dato’ dari DYMM Sultan Pahang, Darjah Paduka Mahkota Perak (PMP) dari DYMM Sultan Perak dan Johan Setia Mahkota (JSM) dari Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Selain dari tu dia ni pun da ade syarikat sendiri, Siti Nurhaliza Production (SNP) n sekarang dia da melebarkn lagi perniagaan dia dengan penubuhan Siti Nurhaliza Marketing Sdn Bhd, Siti Nurhaliza Collections Sdn Bhd, SN Mobile Digital Sdn.Bhd dan Siti Sound Sdn Bhd. Selain tu dia ade gak tubuhkan yayasan kebajikan bagi membantu golongan memerlukan bersama suaminya, Dato’ Seri Khalid Mohd Jiwa iaitu Yayasan Nurjiwa.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Since 2008 x silap aku dia da rakam 12 album penuh x kire la pop komersial n irama Malaysia n da hampir 12 album kompilasi n konsert. Sume lagu dia aku suke. Da lbh kurang 3 bulan dia kuarkan album baru Tahajjud Cinta. Still lagi kekal ngn konsep pop nye..Sume lagu dalam tu best. Mgkn kali ni ct nk buat kelainan skit sbb album tu religious. Even dlm album ni lagu dia x byk tp sume best n x silap aku 28/12 ni dia nk kuar album duet dia ngn Kris Dayanti lak, CTKD ataupun Canda, Tangis, Ketawa, Duka..Huh x saba nk tggu album ni kuar.!!

4 comments:

Anonymous said...

wah..suka giler eh kt ct eh.
sa ada gmbr dia jua. tlampau banyak nya. maw kh?

jue said...

hehe..bole gak..

Anonymous said...

nant sa email jue k

jue said...

ok..tq ye..